Знавці інформатики



ДЗВІН «Знавці інформатики»
У зв'язку із застосуванням в різних сферах діяльності інформаційних технологій заснованих на використанні новітніх технічних засобів виникає необхідність поглибленого вивчення інформатики. Це можливо як на аудиторних заняттях, так і в позаурочний час.
Позакласна робота з інформатики є невід'ємною частиною всієї навчально-виховної роботи. Вона поглиблює знання учнів, сприяє розвитку їх інтелекту, розширює кругозір.
При організації позакласних занять важливо задуматися над їх змістом, і методикою проведення. Мета їх проведення полягає в тому, щоб вдало поєднати ігрові та навчальні мотиви.
Мета даної гри: показати значимість і роль інформатики в сучасному динамічному суспільстві. Сприяти розвитку пізнавальної активності, творчих здібностей, кмітливості, винахідливості.
Освітня мета: формування в свідомості учнів природничо-наукової картини навколишнього нас світу.
Виховна мета: виховання працьовитості, ініціативності та наполегливості в подоланні труднощів.
Розвиваюча мета: розвиток логічного мислення учнів, вміння користуватися індукцією, дедукцією і висновками по аналогії.
Форма проведення: ігрова програма
Учасники: учні 1,2 курсу
Обладнання: картки із завданнями, комп'ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація.


Алгоритм проведення гри.
Добрий день шановні учні, журі та колеги! Сьогодні ми зібралися на гру «Знавці інформатики». Епіграфом до нашої гри я хотіла б взяти «Хто володіє інформацією той керує світом».
Умови гри: Всі учасники діляться на дві групи: І,ІІ курси. Сьогодні ми будемо розгадувати ребуси, поговоримо про вчених у цій галузі, знайдемо рішення деяких логічних задач, познайомимося з деякими цікавими фактами, перевіримо знання з різних тем.
 Сьогодні мені допомагатимуть: 1,2 ведучі.
А оцінювати вашу роботу буде компетентне журі:…..

І тур «Далі, далі, далі»
1 ведучий: Кожній команді по черзі будуть давати запитання, за кожну правильну відповідь 1 бал. Запитання для 1 команди:
1. Наука про закони, методи та способи накопичення, обробки і передачі інформації. (Інформатика)
2. Організована послідовність дій. (Алгоритм)
3. Пристрій введення інформації. (Клавіатура)
4. Скільки байт в одному кілобайті. (1024)
5. Пристрій введення в ЕОМ інформації безпосередньо з листа. (СКАНЕР)
6. Мінімальна одиниця виміру кількості інформації. (БІТ)
7. Спеціальний індикатор, який вказує позицію на екрані (КУРСОР)
2 ведучий: Запитання для 2 команди:
1. Центральний пристрій комп'ютера (процесор)
2. Скільки біт в одному байті (8)
3. Пойменована область зовнішньої пам'яті (файл)
4. Програми для підключення зовнішньої пам'яті (драйвери)
5. Невелика програма, яка може приписувати себе до інших програм (вірус)
6. Що є носієм інформації: клавіатура; миша; магнітний диск; принтер. (Магнітний диск)
7. Перелік файлів? (Каталог)
ІІ тур «Анаграми»
1 ведучий: за кожну правильну відповідь 1 бал


ІІІ тур «ЦЕ ЦІКАВО ...»

2 ведучий: Як і в будь-якій області науки є дуже цікаві факти, про які ми часом і не замислюємося.

1. А чи знаєте ви, що комп'ютерну мишу винайшов Дуглас Карл Енгельбарт. Саме він і придумав, і назвав пристрій "мишею". Патент на мишу, термін дії якого зараз вже вичерпано, виявився вкрай невдало складеним: він поширювався не власне на ідею маніпулятора, а всього лише на механізм зчитування координат за допомогою двох ортогонально розташованих коліс. Сучасні миші мають інші механізми зчитування, і тому компанії, їх випускають, вільні від будь-яких зобов'язань перед винахідником. А як ви думаєте, скільки років комп'ютерної миші? (Щ)
(Відповідь 9 грудня 1968 року 45 років)
1 ведучий: 2. Саме ця птиця стала талісманом операційної системи Linux. Одного разу Лінуса Торвальдса, ще до того, як він створив операційну систему Linux, в зоопарку вкусив цей дивовижний птах .. Це стало однією з причин вибору талісмана Лінукс. (Відповідь пінгвін Такса)
2 ведучий: 3. Коли Ларрі Пейдж і Сергій Брін придумували назву нової пошукової системи, вони захотіли висловити в ньому величезна кількість інформації, яку система здатна обробляти. Їх колега запропонував слово, якому в математиці називають число з одиниці зі ста наступними нулями. Тут же він перевірив доменне ім'я на зайнятість і, виявивши, що воно вільно, зареєстрував. Причому в написанні слова він зробив помилку, але Ларрі свіже винайдене слово сподобалося і утвердилося в якості назви.
(Відповідь: 'googol.com' ввів 'google.com')

ІV тур «Дешифратор»
1 ведучий:


2 ведучий:


1 ведучий:


2 ведучий:


1 ведучий:


2 ведучий:



V тур «Вчені ...»
1 ведучий: Зараз ми з вами поговоримо про людей, які тим чи іншим чином пов'язані з історією розвитку інформаційних технологій. У кожного з вас є лист з назвою «Додаткові бали». Після того, як я прочитаю підказку про вченого, ви піднімаєте руку, але відповідь не кажіть. Мої помічники підходять до вас і ви пишіть правильну відповідь. Якщо відповідь вірний то ви отримуєте жетон, який наклеюєте на лист, цей лист здаєте в кінці гри, якщо у вас є додаткові бали. Чи готові? тоді починаємо
2 ведучий: 1. Дочка лорда Джорджа Гордона Байрона, великого англійського поета. Вона вважається першою в світі програмістом. На честь неї була названа мова програмування (відповідь Ада Лавлейс)
1 ведучий: 2. Засновник вітчизняних обчислювальних машин. Під його керівництвом в 50-х роках були побудовані серійні лампові ЕОМ БЕСМ-1, БЕСМ-2, М-20. У той час ці машини були одними з кращих в світі. (Відповідь Лебедєв Сергій Олексійович)
2 ведучий: 3. Творець аналітичної лічильної машини, він витратив на її розробку 10 років, але не побачив своє дітище в дії. В кінці 20 століття її відтворили - і вона почала працювати. (Відповідь Чарльз Беббідж)
1 ведучий: 4. Перша рахункова машина була сконструйована в 17 столітті фр. математиком, фізиком, філософом і письменником. Це (відповідь Блез Паскаль) 

VІ тур «Словолов»
2 ведучий: Знайдіть якомога більше слів, що мають відношення до персонального комп'ютера. Рухатися можна вниз, вправо і вгору.
Кожне слово принесе команді 1 бал.


VІ тур «Ребуси»
1 ведучий: Ребус - вид загадки, в якій розгадуються слова у вигляді малюнків у поєднанні з буквами або цифрами. Правила розгадування - коми перед картинкою позначають, скільки букв потрібно прибрати спочатку задуманого слова, коми в кінці малюнка позначають, скільки букв потрібно прибрати з кінця слова. Якщо буква перекреслена, її потрібно прибрати з слова, якщо стоїть знак рівності, значить одну букву потрібно замінити на іншу.
Кожне слово принесе команді 1 бал.







2 ведучий: Поки журі підводить підсумки гри, ми з вами трошки відпочинемо.
Оголошення переможців гри і видача сертифікатів учасників.
Ось настав момент прощання,
Буде короткою наша мова -
Не кажемо ми: «До побачення,
А говоримо: «! До нових зустрічей»

Розробила: Дубовік С.П.








Немає коментарів:

Дописати коментар